Menneske og maskine, skal afstemmes igennem undervisning og tæt support i løbende produktion. Involvering af kundens udvalgte ressourcer, er en vigtig detalje for at få succes med en ny installation, eller få succes ved en større ombygning af eksisterende udstyr.
Den logik der skal anvendes i en given løsning hos kunden, skal helst være afspejlet af de metoder som kunden eventuel er vant til eller gerne vil anvende. Der lyttes meget til kundens ledelse og operatører, der har kernekompetencerne indenfor deres felt.
Når der er produktions stop, skal kunden selv komme hurtigt videre. Derfor udarbejdes der dokumentation, som nemt får en videre – enten som hardcopy (opslag) eller opbygget i pc database. Ved større installationer anvendes der gerne ”pro-face” som via en god integration i forhold til robottens styring, kan give et hurtigt overblik på hvilken sensor en given status ikke stemmer – så årsagen kan etableres eller fjernes.
Der er kun én rigtig løsning på en opgave, og et tilstrækkeligt system/vejledning bliver etableret hos kunden, som en vigtig parameter for succes.